Edouard isn’t a monkey like the others: he’s smaller, much less hairy, and one of his extremities is useless. But these strange features, combined with his wit, may also mean that he is the first link in the evolution of the species. A comical adventure somewhere between the human and the animal, achieved by making astonishing use of motion capture.