A summer day in the municipal swimming pool: heat, teenagers, families, couples, dips, beers and sandwiches in the bar. An adolescent medium tries to locate someone by moving a pendulum over a map of Spain. In the midst of the ordinary goings on something extraordinary happens: a boy on the verge of drowning is saved by a person who walks on the water of the pool to get to him. The miracle is accepted naturally by the other bathers and the summer afternoon continues as if nothing had happened.