Over several days and nights, an actor and an actress read the correspondence between Torcuato and Kamala, the film director's parents, he from Argentina, and she from India. The letters, encompassing the decades from the 50s to the 70s, refer to love and idealism, record world travels, talk about socialism and psychoanalysis, about pain and broken dreams. Their reading reveals a relationship between the actors, with similarities and differences. Meanwhile, with his own daughter, the director sets about solving the puzzle of the family memory, an intimate twentieth-century tale.