Omar is a promising young musician. Separated from his Syrian family, he is stuck on a remote Scottish island awaiting the fate of his asylum request. Due to the plaster-cast on his arm, he cannot play his oud and instead wanders the epic landscapes searching for answers to a complex past and daunting future. He may be stuck, but he is not alone. Omar and his new flatmates attend outrageously misjudged cultural awareness classes, binge the Friends boxset, debating whether Ross and Rachel were on a break and Freddie Mercury-obsessed Farhad tries to convince Omar to participate in the local open mic night. Second feature film by its director.