Martha, a mother who lost trace of her son in the Colombian armed conflict, receives the news that no bone match was found in the last exhumation in which she had taken part. Having exhausted the institutional options, she turns to a group of women, where she meets Sandra, who tells her a rumour: "in a remote village in the plains, you can ask a dead person for a favour". The two set out on a journey in search of answers.