Iron Boy tells the tale of Christophe, an 11-year-old boy who tries to follow in his father's steps, helping in their family farm. But everything changes the day he is prescribed an incapacitating iron corset, meaning that he can no longer do the everyday farm chores. However, this sudden change will give Christophe the opportunity to discover new passions like swimming and music, and to make friends who will forever mark his life.