After years studying in Europe, Elsa returns to Costa Rica to reunite with her family. She finds her younger sister living alone in the family home, growing increasingly distant and reclusive, as if slipping into a world of her own. Their parents, meanwhile, are absorbed in their own lives. Her father drifts through a series of affairs, while her mother is immersed in republishing the erotic poems of her youth, neither fully grasping the urgency of the situation.