It's last week at school, but Simon's not studying for his finals. His parents have divorced and seem to be waiting for a change that never comes. Simon gets tired of waiting. Could he get a one-way ticket to the USA? Would it be possible to make objects explode from afar? And what if time could be reversed? Or if freedom is only to be found in movies?