Okju and Dongju move into their grandpa's house during their summer vacation after their father goes broke. While young Dongju adapts well to his new home, Okju rather feels awkward in this new environment. Shortly afterwards, their soon-to-be-divorced aunt also moves in, and Okju finds that the more time she spends with her family, the more the house and her grandpa start to grow on her. However, when her grandpa falls ill, her father and aunt decide to send him to the sanatorium and to sell the house.