Japan, 1940. The night before the outbreak of World War II, local merchant Yusaku Fukuhara senses that things are moving in a disturbing direction. He leaves his wife Satoko at home and travels to Manchuria with his nephew. There, Yusaku is the chance witness of a barbaric act and decides to take steps to reveal it to the world. After an initial misunderstanding, his wife, when she discovers her husband’s true intentions, will do the unthinkable to guarantee his well-being and his happiness.