Aged 17, Autumn looks at herself in the mirror and realises her body is changing. Worried, she goes to a crisis centre for young women where her worst fear is confirmed: she’s pregnant. Neither the local services nor the leaflets given to her at the health centre – designed to encourage young girls to give up their new-born babies in adoption – answer her questions. Not only that, but being underage, the state she lives in demands her parents’ permission before they can give her a legal abortion. Desperate, her only options are the alternative methods to which women have always turned. Despite Autumn telling nobody about her problem, her cousin and best friend Skylar, who sees her every day at college and in the shop where they work as checkout operators, soon understands her situation, offering her immediate and unconditional support. With the address of a Brooklyn clinic in her pocket, the cousins take an early-morning bus to New York.