Neige, a divorced mother of three, regularly visits her Algerian grandfather in the nursing home where he lives. She loves and respects this pillar of the family who raised her and above all protected her from toxic parents. Relationships between the various family members are difficult, and rife with bitterness and resentment... Luckily Neige can count on the good-humoured support of her ex, François. The death of the grandfather unleashes a family storm and triggers a profound identity crisis in Neige. From now on, she will want to know and understand her DNA.