Modern day Brazil, but lost in time. Cristovam, a native black man from the rural north, moves to a former Austrian colony in the south to work in a milk factory. Confronted with xenophobic conservative people, he feels isolated and estranged from the white world. He discovers an abandoned house, filled with objects and memorabilia reminding him of his origins. He settles in, reconnecting with his roots. As if this memory house were alive, more objects start to appear. Slowly, Cristovam begins a metamorphosis.