Amaia’s life is turned upside down when the women’s association of Uriola, her town, decide to participate in the traditional Alarde parade. Becoming involved in this matter is something that could bring this primary school teacher into confrontation with her community, and with her family. Deciding what to do is an enormous dilemma for her. The planned struggle also implies Amaia’s reunion with her mother, Edurne, now a nurse, and from whom she was distanced 25 years ago after the divorce from and subsequent death of her father. Amaia has never forgiven her mother for putting her involvement in the parade before the interests of the family. She has no intention of letting the same thing happen again, precisely in the year that her husband Aitor is named burgomaster and her daughter Jone, a water carrier. Screening of two of the four episodes making up this miniseries.