Cinematic meeting between four writers who are also actors, directors, teachers and playwrights. This multiplicity of trades in relation to the word is the common point of the four episodes making up the film. Four stories, four protagonists: two men, two women who reflect, in different ways, on writing, reading, the generational clash and the creative process.