1920, on the border between Mexico and Belize. Deep in the Mayan jungle, a lawless territory where myths abound, a group of Mexican gum workers crosses paths with Agnes, a beautiful and mysterious young Belizean woman. Her presence incites tension among the men, arousing their fantasies and desires. Filled with new vigour, they face their destiny, not knowing that they have woken up Xtabay, a legendary being that lurks in the heart of the jungle.