A few Portuguese boys cross the border to bathe in the hot springs of ancient Roman baths. There, they meet several groups who have come here to spend the afternoon. Some are looking for rest, others for fun; each one enjoys the water in their own way. As night falls, one of the Portuguese boys confesses something to his friend that has been going round in his mind for some time. When they leave, the only thing left is the water and the starry sky. But another group of young boys are also looking at that sky. They are the Roman soldiers who built the hot springs. And their age and concerns are not very different from those of the Portuguese boys.