1984. Lidia, an intrepid 12 year-old girl, lives in an isolated mining village affected by an unknown illness that has already killed several men and, according to rumours, is transmitted when a man falls in love with another by looking into each other's eyes. Her beloved brother Alexo, an obese homosexual, is found guilty of carrying the disease and the townspeople decide to tie him up and keep watch over him. This pushes Lidia to confront the ignorance of a myth and put the relationship with her family to the test.