In the early hours of 2 January 1921, the ship Santa Isabel, on its way to Buenos Aires and with 260 people on board, sinks off the sheer, harsh coast of Sálvora island, in Galicia. With very few men on the island, three young local women, María, Josefa and Cipriana, set about rescuing 48 people, a heroic act that will cost them very dearly. After those events, an Argentine journalist, León, makes his way to Sálvora to cover the story of the shipwreck. Gradually he will discover that on said night there had been too many coincidences, even starting to suspect that they ship may have been deliberately sunk. Meanwhile, nothing will be the same. The shipwreck will shake and forever change life on the island. Inspired by true events.