Tale from A Thousand and One Nights about a village boy who, accompanied by his faithful goat and with the help of a flying carpet and of a girl who lives in the streets of the big city, wangles a way of travelling the world and defeating his enemies: a sultan thirsty for power, two hungry alligators and an unscrupulous villain...