Young Willy is accompanying his parents on a space mission. When their ship is accidentally destroyed, Willy is ejected in an emergency capsule and carried far away from his parents, landing on a wild and unexplored planet. Accompanied by the survival robot Buck and by Flash, his new alien friend, Willy will set about finding a way to reunite his parents while he discovers the secrets of this fascinating new world.