As an upshot of the book received by his little publishing company, Javier will discover the turbulent biography of Amelia Garayoa, a woman who, pushed by her ideals, is capable of leaving her whole life behind to fight for freedom. Through the meeting with the four men who mark her life – Santiago (her husband), Pierre, Albert and Max – Amelia will find herself becoming involved in the most outstanding events in 20th century history: from the pro-Franco uprising to the liberation of Berlin, passing through the rise of communism in Moscow under Stalin, the barbarism of the Warsaw ghettos, the Rome of the Duce’s last years and the decline of Nazi Germany in occupied Athens.