The Gabarre-Mendoza family is celebrating their grandson’s birthday when a police inspection interrupts the party. In La Cañada Real, a shanty town outside Madrid, tensions are running high between the officials and the inhabitants given that the land has been sold and the families must leave the homes they put up with their own hands. The mother, Augustina, once full of laughter, is now tormented by fear; the father, David, a hardworking scrap merchant, tries to find a solution but is let down by the bureaucratic system. Meanwhile, the younger members of the family—David Jr, the adolescent mother and daughter-in-law Maria and the young Alejandro—struggle in their own way with their lives in transition. Debut film.