The day ETA announces its plan to give up weapons, Bittori heads for the cemetery to tell the tomb of her husband, El Txato, murdered by the terrorists, that she has decided to return to the village where they had lived their whole lives. Can she live alongside those who hounded her before and after the attack that shattered her life, and that of her family? Can she discover the identity of the hooded man who killed her husband as he headed for his transport company? Bittori’s presence disturbs the village’s false appearance of tranquillity, and above all that of her neighbour Miren, a close friend in other times, and the mother of Joxe Mari, a jailed terrorist. What happened between these two women? What poisoned the lives of their children and their husbands, so close to one another in the past? With their hidden torments and their unshakeable convictions, with their wounds and their bravery, the passionate story of their lives before and after the crater left by El Txato’s murder tells us about the impossibility of forgetting and the need for forgiveness. Eight-episode series based on Fernando Aramburu's honomymous novel and first production in Spanish by HBO Europe.