Based on the book of the same name, El olvido que seremos (Forgotten We'll Be) portrays the life of a good man, Héctor Abad Gómez, a prominent doctor and human rights activist in the violent Medellin of the 70s. The story follows the life of the doctor, a family man worried not only for his own children but for those of the underprivileged classes as well. His home was imbued with vitality and creativity, the result of an education based on tolerance and love. Nothing could foretell that a terrible cancer would take the life of one of his beloved daughters. Driven by sadness and rage, Héctor devoted himself to the social and political causes of the time. But Medellin’s intolerant society would harass him until he was finally silenced. An intimate story seen through the eyes of his only male son, Héctor Abad Faciolince, one of the most outstanding writers in contemporary Colombia.