The Tallahassee Unified Family Court (Florida) specialises in judicial cases involving minors. It is the only court in the United States that deals with matters relating to children and parents. The families are summoned to this court when accused of abuse, abandon or negligence in regard to the minors. The objective of this court according to the Law is to reunite families as quickly and safely as possible. The movie takes its inspiration from the words of James Baldwin: “If one really wants to know how justice is administered in a country, one goes to the unprotected and listens to their testimony”.