In upstate New York in the 1850s, Abigail begins a new year on the rural farm where she lives with her husband Dyer. As Abigail considers the year to come through her journal entries, we experience the marked contrast between her deliberate, stoic manner and her unravelling complex emotions. Spring arrives and Abigail meets Tallie, an emotionally frank and arrestingly beautiful newcomer renting a neighbouring farm with her husband, Finney. The two strike up a tentative relationship, filling a void in their lives which neither knew existed.