Inés Suárez is a young and audacious girl from Extremadura who sets out for the New World to find her husband. In the Indies she will meet the great love of her life, the famous Spanish conquistador, Pedro de Valdivia. Together they will live an unforgettable romance as they set out on an adventure that will turn them into the leading players in the birth of a nation. The feats experienced alongside her beloved Pedro de Valdivia will take them to the far-off and unknown Chile. There they will confront the brave Mapuche Indians in unequal battles, but also the greed of the conquistadors and their insatiable thirst for gold and wealth. Their wanderings will take us back in time and space from the sober Plasencia of the 16th century to Pizarro’s colourful Viceroyalty of Peru, passing through Panama’s wild jungles and the heartrending beauty of Chile’s Atacama Desert on the way. Series of eight episodes adapting the novel of the same name by Isabel Allende.