Boris Robič is, as we like to say, an ordinary man. One evening he gets brutally attacked at his home. The police arrives, and open the investigation.There are no suspects, and it seems that no one could possibly be interested in shooting Boris. The police eventually suspend the investigation, convinced that the shooting was a mere coincidence. Riddled with doubt, he starts investigating on his own. While searching for the potential perpetrators, we follow a tragicomic path of a man who discovers that more people hate him than he would ever have thought possible and that the perceptions that he has of his own life are nothing but illusions.