Castuera, Spain, April 1939. During the night, two Falangist guards appear at the door of the home in which Paz is taking refuge with her family. They request her presence at the police station. Paz immediately understands the fatality of this visit. With no chance to escape, she asks to breastfeed her new-born daughter one last time.