Lin is a documentary director in her early thirties. One winter, she breaks up with her long-term boyfriend and suffers an emotional crisis. During a festival visit to Tokyo, she makes a side-trip to Niigata, in central Japan. Strolling in the snow-covered town, she tries to confront her inner agony. After returning to Beijing, she moves to a new place and starts to live alone. During the Chinese New Year, she visits her parents in Nanjing and learns that her father is ill. She takes time to stay with them and doesn't tell them about the break-up. In spring, Lin travels to Hong Kong for the film festival and pays a visit to an old friend who has moved there. She takes long walks on Hong Kong's outlying islands, hoping to ease her doubts and inner pain. Back home after the trip, she is struck down by an illness. In the days that she spends alone on her sickbed, she begins to recover her physical and mental energy.