A film crew embark on a persistant search to find the cracks between two strongly polarised national identities. The successive refusals and silences will mark the way from the Basque Country to La Mancha, home of the first high-security prison built in Spain. A journey with no answers and a single question: How can we represent History when the images are denied to us?