In 1969, artist Rafael Ruiz Balerdi made the short animated film Homenaje a Tarzán (Homage to Tarzan), which ended with an enigmatic «to be continued». Ehiza (Hunting) is its continuation. It accepts Balerdi's aesthetic proposal, but steps away from the colonial perspective of the films that inspired that work to depict the harshness of our own reality: harassment, violence and destruction.