The good boss likes to tell his workers that Justice holds Blanco scales in her hand.
His company produces industrial scales, but the ones presiding over the entrance to the company, an old model with two plates, is out of kilter. Standing on the industrial outskirts of a small provincial town, for decades Básculas Blanco has been making industrial scales for major retail outlets, to weigh vehicles and livestock.
Blanco, its owner, is happy. His business is going through a healthy period: they are about to receive the Business Excellence award from the provincial government. The committee visit is imminent, and things must be perfect when the time comes.
But problems with his workers seem to be conspiring against him. The good boss tries to iron out the issues at any price: doing his all to restore the lost balance, he will cross every line imaginable.