Late 2005 in Kuartango, a remote valley in the province of Álava (Basque Country). Two men pledge to make an old dream come true: to shoot a western. With neither money nor technical crew, they convince their community to play some of the characters in the film. Algo más que morir, the first Basque western, premiered at the Almería Western Film Festival in 2014, carrying off two of the biggest awards. The legend of this collective adventure finally brought to light by Kuartk Valley is now forged.