Juan, a prison officer, silently observes the visit every Sunday of Berta, mother of one of the inmates. The day he finally approaches her, he surprises himself by pretending to be the father of a made-up daughter inside the jail: Josefina. The need to fill the vacuum of their lives prompts Juan and Berta to continue meeting beyond the reality around them.