The story begins in summer 1978. Nacho Cañas, a shy student and something of a misfit, is seventeen years old and lives in Girona. His meeting with Zarco and Tere, two young tearaways from the city’s red-light district, catapults him into a love triangle leading to a continual spate of thefts, robberies and heists that will last throughout the summer and forever change his life. Las leyes de la frontera is the tale of the summer when Nacho fell in love for the first time and grew up, constantly crossing the border between two worlds, crossing the line between good and bad, between justice and injustice.