Lucien is a young unknown poet in 19th century France. He has great hopes and wants to forge his destiny. He leaves the family printing house in his native province to try his luck in Paris on the arm of his patroness of the arts. Quickly left to fend for himself in this fabulous town, the young man will discover what goes on behind the scenes in this world devoted to the law of profit and pretense. A human comedy where everything can be bought or sold, literary success like the press, politics like sentiments, reputations like souls.