Hilda is a lonely woman living in the town of Conception. She intentionally shatters any kind of emotional bond with the people around her. Her life is interrupted when her eldest son announces a visit after several years. She hurries to improve her house and her own appearance, somewhat neglected in recent times. But a last-minute cancellation of the visit throws her into a tailspin. Now Hilda must relive a summer from long ago.