Arene is a teenage footballer who lives in Barcelona. Sadly, her mother dies and the family is devastated. Peio, Arene's father, decides to return to his hometown − in the Basque Country − and start a new life. New challenges lie in store for Arene, like getting used to living with her grandfather and making new friends, while she gets over the loss of her mother. But, above all, she will have to deal with the prejudice of many to create the town's first women's football team. First episode of Irabazi arte series.