Yvan De Wiel, a private banker from Geneva, travels to Argentina at the height of the dictatorship to replace his partner who has disappeared overnight amid very worrying rumours. In hushed lounges, swimming pools and gardens under surveillance, a remote duel takes place between two bankers who, despite using different methods, are the accomplices of a discreet and merciless form of colonisation.