Horacio is a vet who has emigrated to Italy from Argentina a few years earlier. He lives with his daughter Mara, an introverted young woman who has a passion for potholing. They go on a trip separately but one that finds them both in the middle of the mountain, to talk about all those things that they have never talked about. La gruta del viento is a film about an early farewell; the daily rites that we perform while life goes by; close ties, identity, the force of nature and emotions.