The Outsiders: The Complete Novel focuses on the class struggles between two groups of Oklahoma teenagers during the 1960s. In 1983, Francis Ford Coppola's film of S.E. Hinton's novel struck a powerful chord with audiences, capturing the intense feelings of being caught between childhood and adulthood, and not belonging anywhere. Decades later, Coppola revisited the film and reintegrated 22 minutes of character-enriching footage, including a new beginning and ending more true to the book. A rousing new rock-n-roll soundtrack featuring six songs from Elvis Presley and other music greats make this version of The Outsiders one of movie history's great rediscoveries.