When humans threaten to invade the valley the dragons live in, Firedrake, a young silver dragon, and his best friend Sorrel, a forest brownie, sneak away in the middle of the night and secretly embark on a great quest to find the ‘Rim of Heaven’, a mystical place the other dragons consider to be a myth.