Euskadi 1985. It's summer time, the holidays are finally here. Marcos and his three friends, José Antonio, Paquito and Toni, anxiously await a promising summer break from the fresh view of 12-year-olds who have little care for where, how or when. They will while away the hours in the maze life has prepared for them, in an old, turbulent and trembling Euskadi. A maze of painted walls, where rubber balls and dreams bounce together; all covered by a sky tinged with the grey of prefabricated concrete, where life and death no longer keep formal relationships.