Ever since colonial times, the island’s newspapers have referred to the Cuban santeras with great contempt. They called them witches and never used their names: they were the dark-skinned Marta A. or the brown-skinned Juana D. Vicenta B. lives in today’s Havana and has a special gift enabling her to see people's future. Every day a group of Cubans flocks to her home in search of solutions to their problems. When her only son decides to leave the country, Vicenta finds herself thrown into a crisis that prevents her from seeing not only what’s happening in her life, but also from understanding why she has been left alone in a country where everyone seems to have lost their faith.