1492. Travelling among the crew captained by Christopher Columbus are two men who should have been dead by now. They have managed to avoid their sad fate by signing up for the uncertain voyage. But on reaching the Canary Islands the men flee, taking one of the ship’s sails with them. Meanwhile, in the Old World, a woman tries to save her dying sister by taking her to a healer. Both journeys try to outwit death. Both journeys are at the mercy of time and history.