Following his mother’s death, Nicolas, a young 30-year-old with autism, decides to return to his hometown. He wants to fulfil a mission, to get onto the high seas in two days. There he meets Ane, his only childhood friend, and enlists her help. But Niko’s barriers when it comes to communicating won’t make it easy for him. It turns out that not everybody is on the same wavelength.