Inspired by the life and music of Robert Wyatt, Rock Bottom is a tale of self-destructive love between Bob and Alif, a young couple of artists immersed in the creative and ground-breaking whirlwind of the hippy culture in the early 70s. Drugs will turn a passionate summer into a nightmare and a journey through Wyatt's music: the euphoria and anguish of artistic creation, unwitting fascination with drugs, disillusion with routine and physical and mental breakdown.