A few years ago a man turned up, claiming to speak an apparently lost language: Chaná. In only a short time dictionaries were published and the language was completely recovered. This man also situated the Chaná people in the same place as the Germans live today along the Volga River, in the Entre Ríos province, where their dialect is disappearing. Inspired by the homonymous book of poems, Sombra Grande is the tale of a group of friends who live in these little German villages while working on a film about the new language.